Page 5 - Zpravodaj Praha Libuš 11/2023
P. 5
RADNICE
Komise MHMP Rekonstrukce mostku Novinky ve sběru – Chodci musí umožnit vozidlům
v ulici K Jezírku tříděného odpadu jízdu, to platí i pro děti hrající si
Naše radnice od jara letošního ro- v obytné zóně.
ku upozorňovala pražský magistrát Naše četa údržbářů na přelomu V říjnovém čísle časopisu jsme Žádáme všechny řidiče, aby
na to, jak důležité je dokončit různé září a října kompletně zrekonstruo- naše čtenáře informovali o tom, že dbali pravidel pro provoz v pěších
obchvaty, přeložky silnic a rekon- vala ztrouchnivělý mostek do par- v průběhu října probíhá postupná zónách, aby nedocházelo k ohrože-
strukce do doby zahájení výstavby ku K jezírku. Děkujeme našim kole- změna na sběrných místech tříděné- ní bezpečnosti chodců a obyvatel.
metra. Obáváme se totiž, že zahá- gům údržbářům za skvělou a rych- ho odpadu. Jsou staženy speciální Děkujeme.
jení prací na této dopravní stavbě lou práci. Doufáme, že mostek nám popelnice na nápojové kartony, kte-
utlumí všechny další akce do naše- bude dlouho sloužit. ré se nově vhazují do stejného kon-
ho území, a proto se snažíme o je- tejneru jako plasty. Tato komodita bu-
jich urychlení. Trápí nás nerealizo- Celoroční zákaz de dotříděna na třídící lince. Prosíme,
vaný obchvat Písnice a Libuše, stav spalování rostlinného odpadu dbejte zvýšené pozornosti novým
Dobronické, neexistence tzv. Jalod- nálepkám na kontejnerech a vhazuj-
vorské spojky propojující ulice Chý- Upozorňujeme, že v září schvá- te do nich jen to, co do nich patří.
novská a Vídeňská, nevyřešené po- lil pražský magistrát vyhlášku, která
kračování kolejové dopravy do Stře- celoročně zakazuje spalování rost- Jednání v písnické ulici Ke Kašně
dočeského kraje. Potřebujeme řešit linného rozložitelného materiálu.
kanalizaci pod Dobronickou i děsi- Rostlinným materiálem jsou zejména V pátek 6. října proběhlo setkání
vý stav křižovatky před tržnicí SA- (ale nejen) tráva, seno, sláma, shrab- zástupců městské části s některý-
PA. Děkujeme pražskému primáto- ky z trávníků, větve, kmeny stromů, mi obyvateli ulice Ke Kašně v Písni-
rovi Bohuslavu Svobodovi, náměst- kořeny, stonky bylin, listí, jehličí, kůra, ci. Řešila se především dopravní si-
kovi primátora pro dopravu Zdeň- květenství nebo plody bylin a dřevin. tuace, kterou obyvatelé vnímají ja-
ku Hřibovi, náměstkovi primátora Za jiným účelem, než je odstra- ko nebezpečnou z důvodu nedodr-
pro územní rozvoj Petru Hlaváčko- nění odpadního rostlinného mate- žování pravidel silničního provozu,
vi a dalším za zřízení „pracovní sku- riálu, lze na území Prahy spalovat které platí v obytné zóně – týká se
piny pro koordinaci rozvoje a oprav v otevřených ohništích výhradně především nejvyšší povolené rych-
dopravní infrastruktury v lokalitě MČ suché dřevo a šišky. Nicméně i pro losti, která je zde 20 km/hod.
Praha-Libuš, MČ Praha-Kunratice tuto výjimku platí regulace – oheň Největší problém je v přední čás-
a okolí ovlivněné výstavbou metra na otevřeném ohništi se nesmí ti ulice od ulice Libušské, kde nemo-
D“. Chápeme to tak, že magistrát- rozdělávat v době, kdy je pro úze- vitosti nemají předzahrádku. Vozidla
ní politická reprezentace sdílí naše mí hlavního města Prahy vyhláše- jezdí v těsné blízkosti obytných bu-
obavy a chce udělat vše pro to, aby na Českým hydrometeorologickým dov a při vycházení ze dveří/branky
metro přineslo naší části města a je- ústavem výstraha před silným, vel- obyvatelé vstupují do vozovky. Jak
jím obyvatelům jen to dobré. mi silným nebo extrémně silným vě- již bylo naznačeno, hlavním problé-
trem nebo v době, kdy je pro úze- mem jsou v této ulici bezohlední ři-
Studenti mí hlavního města Prahy vyhlášena diči, kteří nedodržují pravidla silnič-
smogová situace. ního provozu a svou rychlou jízdou
Pracujeme na nových zelených Pálením suchého rostlinného ma- ohrožují obyvatele a chodce. Před-
místech a spolupracujeme s vysokou teriálu vzniká vysoká koncentrace pokládáme, že k rychlé jízdě svádí
školou! V zasedacím sálu zastupitel- znečišťujících látek, která škodí na- i délka ulice a nekomplikovaná jízda
stva proběhla úvodní schůzka stu- šemu zdraví. Vzniká také nepříjem- v přímém směru, které nebrání žád-
dentů Fakulty agrobiologie, potravi- ný kouř, který může vadit obyvate- né překážky. V ulici je také mateřská
nových a přírodních zdrojů České ze- lům přilehlých domů, hlavně v mís- škola, do které většina rodičů své dě-
mědělské univerzity v Praze s vede- tech, kde je větší počet domů. ti vozí, což zvyšuje provoz zejména Oprava ulice U Jednoty v Písnici
ním městské části. Cílem práce stu- Máte-li zájem o likvidaci rozlo- v ranních a odpoledních hodinách.
dentů bude návrh budoucnosti ně- žitelného rostlinného odpadu, ob- Na společném setkání bylo do- Ulice U Jednoty je jedna z po-
kterých míst – mj. budoucího parku jednejte si hnědou popelnici na mluveno, že městská část osloví sledních ve staré Písnici, která ne-
Na Jezerách, jižní části parku U Za- bioodpad. Tato služba je v Praze dopravního projektanta, jehož úko- má zpevněný povrch, nýbrž povrch
hrádkářské kolonie, centrální zelené nabízena zdar- lem bude najít řešení zpomalení do- štěrkový, který se musí i několikrát
plochy u pomníku padlých v Písnici ma. V případě pravy a v některých místech její od- ročně opravovat.
nebo území dnešního autobusového zájmu může- dálení od rodinných domků. Domní- Městská část rozhodla o úpravě
obratiště Na Konečné. Moc nás těší te vyplnit žá- váme se, že půjde o menší stavební a v ulici byl položen asfaltový pás
spolupráce s vysokoškoláky a doufá- dost na adrese: zásahy, přesuny některých parko- v šíři cca 3–3,5 m od Libušské až
me, že za čas budou zmíněná místa www.biood - vacích míst nebo o doplnění uliční- na konec ulice. U Libušské je asfalt
hezčí, zelenější a příjemnější. pad.praha.eu. ho prostoru pevnými překážkami. širší, kvůli pohodlnému vjezdu a vý-
Konkrétní změny a úpravy však do- jezdu z ulice. Toto úprava povrchu
poručí projektant. umožní nejen vozidlům, ale přede-
Než k úpravám dojde, dovolte, vším chodcům komfortnější pohyb
abychom zopakovali pravidla pro v ulici.
provoz v pěší zóně: Nejedná se o definitivní úpra-
– V obytné zóně smějí chodci uží- vu celého uličního prostoru, nýbrž
vat pozemní komunikaci v ce- o provizorní úpravu do doby, než
lé její šířce, hry dětí jsou zde bude zhotovena projektová doku-
povoleny. mentace, vydáno stavební povolení
– Řidič smí jet rychlostí nejvýše 20 a povrch definitivně realizován (toto
km/hod., přitom musí dbát zvýše- je v kompetenci investičního odbo-
né ohleduplnosti vůči chodcům, ru Magistrátu hl. m. Prahy).
které nesmí ohrozit, v případě
nutnosti musí zastavit vozidlo. Petr Vilgus
– Stání je dovoleno jen na místech Foto: archiv ÚMČ Praha-Libuš,
určených pro parkování. Petr Vilgus
U nás | 11/2023 | 5