Page 5 - Zpravodaj Praha Libuš 11/2023
P. 5

RADNICE







          Komise MHMP               Rekonstrukce mostku        Novinky ve sběru           –  Chodci musí umožnit vozidlům
                                    v ulici K Jezírku          tříděného odpadu            jízdu, to platí i pro děti hrající si
           Naše radnice od jara letošního ro-                                              v obytné zóně.
          ku upozorňovala pražský magistrát   Naše četa údržbářů na přelomu   V  říjnovém  čísle  časopisu  jsme   Žádáme všechny řidiče, aby
          na to, jak důležité je dokončit různé  září a října kompletně zrekonstruo-  naše čtenáře informovali o  tom, že  dbali pravidel pro provoz v pěších
          obchvaty,  přeložky  silnic  a  rekon-  vala ztrouchnivělý mostek do par-  v  průběhu  října  probíhá  postupná  zónách, aby nedocházelo k ohrože-
          strukce do doby zahájení výstavby  ku K jezírku. Děkujeme našim kole-  změna na sběrných místech tříděné-  ní bezpečnosti chodců a obyvatel.
          metra. Obáváme se totiž, že zahá-  gům údržbářům za skvělou a rych-  ho odpadu. Jsou staženy speciální  Děkujeme.
          jení prací na této dopravní stavbě  lou práci. Doufáme, že mostek nám  popelnice na nápojové kartony, kte-
          utlumí všechny další akce do naše-  bude dlouho sloužit.  ré se nově vhazují do stejného kon-
          ho území, a proto se snažíme o je-                   tejneru jako plasty. Tato komodita bu-
          jich urychlení. Trápí nás nerealizo-  Celoroční zákaz    de dotříděna na třídící lince. Prosíme,
          vaný obchvat Písnice a Libuše, stav  spalování rostlinného odpadu  dbejte zvýšené pozornosti novým
          Dobronické, neexistence tzv. Jalod-                  nálepkám na kontejnerech a vhazuj-
          vorské spojky propojující ulice Chý-  Upozorňujeme, že v  září schvá-  te do nich jen to, co do nich patří.
          novská a Vídeňská, nevyřešené po-  lil pražský magistrát vyhlášku, která
          kračování kolejové dopravy do Stře-  celoročně zakazuje spalování rost-  Jednání v písnické ulici Ke Kašně
          dočeského kraje. Potřebujeme řešit  linného  rozložitelného  materiálu.
          kanalizaci pod Dobronickou i děsi-  Rostlinným materiálem jsou zejména   V pátek 6. října proběhlo setkání
          vý stav křižovatky před tržnicí SA-  (ale nejen) tráva, seno, sláma, shrab-  zástupců  městské části s některý-
          PA. Děkujeme pražskému primáto-  ky z trávníků, větve, kmeny stromů,  mi obyvateli ulice Ke Kašně v Písni-
          rovi Bohuslavu Svobodovi, náměst-  kořeny, stonky bylin, listí, jehličí, kůra,  ci. Řešila se především dopravní si-
          kovi primátora pro dopravu Zdeň-  květenství nebo plody bylin a dřevin.  tuace, kterou obyvatelé vnímají ja-
          ku Hřibovi, náměstkovi primátora   Za jiným účelem, než je odstra-  ko nebezpečnou z důvodu nedodr-
          pro územní rozvoj Petru Hlaváčko-  nění odpadního rostlinného mate-  žování pravidel silničního  provozu,
          vi a dalším za zřízení „pracovní sku-  riálu,  lze na území  Prahy spalovat  které platí v obytné zóně – týká se
          piny pro koordinaci rozvoje a oprav  v  otevřených ohništích výhradně  především nejvyšší povolené rych-
          dopravní infrastruktury v lokalitě MČ  suché dřevo a šišky. Nicméně i pro  losti, která je zde 20 km/hod.
          Praha-Libuš, MČ Praha-Kunratice  tuto výjimku platí regulace – oheň   Největší problém je v přední čás-
          a  okolí ovlivněné výstavbou metra  na  otevřeném  ohništi  se  nesmí  ti ulice od ulice Libušské, kde nemo-
          D“. Chápeme to tak, že magistrát-  rozdělávat v době, kdy je pro úze-  vitosti nemají předzahrádku. Vozidla
          ní politická reprezentace sdílí naše  mí hlavního města Prahy vyhláše-  jezdí v těsné blízkosti obytných bu-
          obavy a chce udělat vše pro to, aby  na Českým hydrometeorologickým  dov a při vycházení ze dveří/branky
          metro přineslo naší části města a je-  ústavem výstraha před silným, vel-  obyvatelé vstupují do vozovky. Jak
          jím obyvatelům jen to dobré.   mi silným nebo extrémně silným vě-  již bylo naznačeno, hlavním problé-
                                    trem nebo v době, kdy je pro úze-  mem jsou v této ulici bezohlední ři-
          Studenti                  mí hlavního města Prahy vyhlášena  diči,  kteří  nedodržují  pravidla  silnič-
                                    smogová situace.           ního provozu a svou rychlou jízdou
           Pracujeme na nových zelených   Pálením suchého rostlinného ma-  ohrožují  obyvatele  a  chodce.  Před-
          místech a spolupracujeme s vysokou  teriálu vzniká vysoká koncentrace  pokládáme, že k  rychlé jízdě svádí
          školou! V zasedacím sálu zastupitel-  znečišťujících látek, která škodí na-  i délka ulice a nekomplikovaná jízda
          stva  proběhla  úvodní  schůzka  stu-  šemu zdraví. Vzniká také nepříjem-  v přímém směru, které nebrání žád-
          dentů Fakulty agrobiologie, potravi-  ný kouř, který může vadit obyvate-  né překážky. V ulici je také mateřská
          nových a přírodních zdrojů České ze-  lům přilehlých domů, hlavně v mís-  škola, do které většina rodičů své dě-
          mědělské univerzity v Praze s vede-  tech, kde je větší počet domů.     ti vozí, což zvyšuje provoz zejména  Oprava ulice U Jednoty v Písnici
          ním městské části. Cílem práce stu-  Máte-li zájem o  likvidaci rozlo-  v ranních a odpoledních hodinách.
          dentů bude návrh budoucnosti ně-  žitelného rostlinného  odpadu, ob-  Na společném setkání bylo do-  Ulice U  Jednoty je jedna z  po-
          kterých míst – mj. budoucího parku  jednejte si hnědou popelnici na  mluveno,  že  městská  část  osloví  sledních ve staré Písnici, která ne-
          Na Jezerách, jižní části parku U Za-  bioodpad.  Tato služba  je v  Praze  dopravního projektanta, jehož úko-  má zpevněný povrch, nýbrž povrch
          hrádkářské kolonie, centrální zelené  nabízena zdar-  lem bude najít řešení zpomalení do-  štěrkový, který se musí i několikrát
          plochy u pomníku padlých v Písnici  ma. V  případě   pravy a v některých místech její od-  ročně opravovat.
          nebo území dnešního autobusového  zájmu  může-       dálení od rodinných domků. Domní-  Městská část rozhodla o úpravě
          obratiště Na Konečné. Moc nás těší  te vyplnit žá-   váme se, že půjde o menší stavební  a  v  ulici byl položen asfaltový pás
          spolupráce s vysokoškoláky a doufá-  dost na adrese:   zásahy, přesuny některých parko-  v  šíři cca 3–3,5 m od Libušské až
          me, že za čas budou zmíněná místa  www.biood -       vacích míst nebo o doplnění uliční-  na konec ulice. U Libušské je asfalt
          hezčí, zelenější a příjemnější.  pad.praha.eu.       ho prostoru pevnými  překážkami.  širší, kvůli pohodlnému vjezdu a vý-
                                                               Konkrétní změny a úpravy však do-  jezdu z ulice. Toto úprava povrchu
                                                               poručí projektant.         umožní nejen vozidlům, ale přede-
                                                                 Než k  úpravám dojde, dovolte,  vším chodcům komfortnější  pohyb
                                                               abychom zopakovali pravidla pro  v ulici.
                                                               provoz v pěší zóně:         Nejedná se o  definitivní úpra-
                                                               –  V obytné zóně smějí chodci uží-  vu celého uličního prostoru, nýbrž
                                                                 vat pozemní komunikaci v  ce-  o  provizorní úpravu do doby, než
                                                                 lé její šířce, hry dětí jsou zde  bude zhotovena projektová doku-
                                                                 povoleny.                mentace, vydáno stavební povolení
                                                               –  Řidič smí jet rychlostí nejvýše 20  a povrch definitivně realizován (toto
                                                                 km/hod., přitom musí dbát zvýše-  je v kompetenci investičního odbo-
                                                                 né ohleduplnosti  vůči chodcům,  ru Magistrátu hl. m. Prahy).
                                                                 které  nesmí  ohrozit,  v  případě
                                                                 nutnosti musí zastavit vozidlo.           Petr Vilgus
                                                               –  Stání je dovoleno jen na místech   Foto: archiv ÚMČ Praha-Libuš,
                                                                 určených pro parkování.                   Petr Vilgus


                                                                                                      U nás | 11/2023 | 5
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10