Page 10 - Zpravodaj Praha Libuš 11/2023
P. 10
KRONIKA
ZŠ Meteorologická
Montessori na Farmě Dvorec Montíci na vodě da od Skautského institutu. Na za- ském jazyce. Děti se například nau-
Viděli jste už Prahu z pohledu vo- čátku programu jsme se seznámili čily vietnamský pozdrav „Xin chao“.
Hned druhý týden v září vyrazi- dy? My ano. Dnes jsme vyrazili spo- s lektory, s Kubou a Jitkou. Na úvod Nechyběly ani pozdravy v arabšti-
lo celé Montessori od 1. do 5. tří- lu s vodáckou skupinou Šán na Vl- jsme hráli pohybovou hru na roze- ně, čínštině nebo ruštině. Děti ta-
dy na společný adaptační pobyt do tavu a zkusili jsme si, jaké to je pád- hřátí. Hra byla hodně běhací a ská- ké odhadovaly slovenské výrazy,
Radnice u Rokycan. Ubytování jsme lovat. Počasí bylo krásné a zážitků kací, téma bylo Laser v bance. Po které jsou odlišné od češtiny, na-
měli v penzionu na Farmě Dvorec, máme opravdu hodně. přestávce jsme se přesunuli ven, příklad „čučoriedka“, „vrecko“ nebo
kde jsme měli možnost se seznámit Orientační běh kde přišel čas na hru v týmech. By- „ťava“. Poté jsem dětem představi-
s mnoha zvířaty. Opečovali jsme ko- Na dnešní den se děti moc těšily. la to hra s čísly na čas a my jsme la italštinu. Ve třídě 8.B mi asistova-
níky, kteří nás za odměnu povozili. Byl totiž pro ně připraven orientační se velmi rychle museli naučit spo- la Elena Cinová, která italsky plyn-
Nakrmili jsme a pohladili si přítulné běh v Modřanské rokli. lupracovat ve skupince. V závěru ně komunikuje. Učili jsme se po-
kočky, jelena i lamu. Viděli jsme do- Vůbec nešlo o to, kdo má lep- dopoledne jsme měli program na zdravit, poděkovat nebo říci, jak se
jení kraviček, krmení divokých pra- ší čas. Hlavně, užít si to! Starší zku- paloučku, kde pro nás lektoři při- máme. Také jsme počítali do dese-
sat, domácích prasat, králíků, ov- šenější Montíci vzali pod svá křídla pravili program Cirkus. Bylo to ně- ti a poslechli jsme si italskou hym-
cí, oslíků, pštrosů, daňků a dokon- prvňáčky a provedli je trasou. kolik stanovišť s různými úkoly, kte- nu. Dětem se italština líbila, Itálie je
ce i kapříků v rybníku. Okolí farmy Pro nováčky to byla premiéra ré jsme měli postupně projít a vy- jejich oblíbená prázdninová desti-
jsme prozkoumávali především na a jak bylo vidět, měla úspěch. zkoušet si. Byly to šifry, stavění sta- nace a navíc milují pravou italskou
kolech. Nyní jsme uplatnili všechny Hravá čeština nu, akrobacie… Každý dělal, co ho zmrzlinu. Allora, arrivederci l´anno
bezpečnostní pravidla při jízdě ko- Co si takhle procvičit český jazyk baví. Lektoři si na úplný konec s ná- prossimo!
le, které jsme se naučili už v květnu formou hry a doplňovačky? Menší mi povídali o tom, jak se nám ak- Kateřina Štěpánová
a v červnu na cyklo-výletech po Pra- děti společně pracovaly se starší- ce líbila.
ze. Objevili jsme na kolech v okolí mi dětmi. Z obrázků měly poskládat Linda Hrtánková a Klára Blahůtová Páťáci a „Akční Vyšehrad“
farmy přírodní koupaliště, řeku Be- slovo a vyluštit tajenku. Foto: Klára Blahůtová
rounku i pravěké naleziště. Kromě Blanka Zirnsáková Ve středu 4. října se třídy 5.B
koupání jsme si užili i opékání buř- Foto: Blanka Zirnsáková, Evropský den jazyků a 5.C společně vydaly poznávat ta-
tů, noční světelnou stezku a posled- Radana Konarská jemství historie jednoho z nejpa-
ní večer diskotéku. Adaptační týden Den jazyků jsme si připomenu- mátnějších míst českého národa
utekl jako voda. Plní nových zážitků Program SI třída a naše 7B li ve dnech 25.–27. září. Akci jsme vůbec – Vyšehradu.
a dobrodružství jsme v pátek dopo- věnovali dvě vyučovací hodiny. Vět- V rámci vzdělávacího programu
ledne vyrazili autobusem zpět do V pondělí 25. září jsme se sešli šina spolužáků si připravila aktivitu „Praha hravě“ čekala na naše páťá-
svých domovů v Praze. v úpolovém sálu ve škole, kde pro ve dvojici. Seznámili jsme se např. ky, jak procházka napříč Vyšehra-
Radana Konarská nás byl připravený program SI tří- s vietnamštinou, japonštinou, čínšti- dem, tak i zábavná bojovka.
nou, italštinou nebo španělštinou. Středeční, již podzim připomína-
Velkou výhodu měli spolužáci, kte- jící, ráno jsme se ocitli před Tábor-
ří kromě češtiny hovoří i jiným ja- skou bránou, kde nás s úsměvem
zykem. Pro ně byla příprava určitě na tváři vítal pan průvodce. Nutné
snazší. Bavilo nás hraní her, přiřazo- bylo rozdělení do týmu, ve kterých
vání poslechových ukázek k jednot- jsme nadále spolupracovali po ce-
livým jazykům nebo třeba vytváře- lou dobu programu. V první části
ní plakátů k této akci. Bylo to milé jsme objevovali významná zákou-
zpestření běžného vyučování. tí Vyšehradu a s nimi spojené po-
žáci 8. ročníků věsti a legendy, které jsme spo-
lečně s průvodcem konfrontovali
Den jazyků na ZŠ Meteo a snažili se většinu spletitostí histo-
rie odhalit.
Výuka v Den jazyků a ZŠ Meteo Uteklo to jako voda a před námi
byla trochu netradiční. Ve třídách byla dlouho očekávána bojovka, na
jsou děti z různých kulturních pro- kterou se každý jeden z týmů těšil
středí. Z cizinců převažují Vietnam- úplně nejvíce.
ci a Ukrajinci. Děti odlišných národ- Dostali jsme mapy do rukou, pan
ností se postupně představovaly průvodce zakřičel „start“ a všichni
svým spolužákům ve svém mateř- jsme se rozutekli hledat stanoviš-
tě a plnit zapeklité úkoly. Při řeše-
ní některých z nich jsme se opravdu
zapotili, zběsile jsme pobíhali me-
zi sousošími J. V. Myslbeka, kolem
Baziliky svatého Petra a Pavla ne-
bo se proplétali keři Vyšehradské-
ho parku.
Motivace byla opravdu velká
a každý tým ze sebe vydal maxi-
mum, ovšem přeci jenom někteří
z nás jsou opravdoví znalci historie
a překonali stanoviště v rekordním
čase. Nikdo ale nakonec nezůstal
bez sladké odměny.
Po takto náročném programu
jsme se nabyti novými vědomostmi
rozloučili s Vyšehradem a vydali se
na zpáteční cestu do naší Libuše.
Magdalena Maříková
Foto: Alena Dušková
10 | U nás | 11/2023