Page 8 - Zpravodaj Praha Libuš 05/2021
P. 8
KRONIKA
Žáci řešili v rámci výuky českého ale když něco nechápu, tak se mů- cích mazlíčků, stavebnic obrázků, ní bylo veliké a stezka se moc líbila.
jazyka a dějepisu dva okruhy úkolů. žu zeptat učitelky, kamarádů nebo které mně nebo paní učitelce třídní Blanka Zirnsáková,
Psali slohovou práci, přičemž měli na rodiny. Mám mnohem horší známky, nakreslily. Kladem distanční výuky je Petra Lehovcová
výběr z několika témat, která nemu- než když jsme byli ve škole. Budu to, že jsme si mohli vyzkoušet něco Foto: Blanka Zirnsáková
sela bezprostředně souviset s „lidic- doufat, že se brzy vrátíme do školy. jiného, nové metody a poznat děti,
kou“ problematikou. Dějepisnou část Halina jak se chovají v domácím prostředí, PEČENÍ V ONLINE DRUŽINCE
soutěže představoval online test. nejen ve škole. Docházku do škol
Děti měly na vypracování několik První den prázdnin jsem se cítil ale výuka na dálku nemůže nahradit. V naší distanční družince jsme ne-
týdnů. Všechny úkoly řešily „na dál- dobře, ale tento rok už ne, protože R. Hampelová jen vyráběli a tvořili, ale taky jsme ro-
ku“, což sice poněkud komplikovalo jsme doma a mě to nebaví a chci se dičům připravili sladké překvapení.
kontrolu vyučujících nad způsobem vrátit do školy za kamarády a za pa- JARNÍ STEZKA Na velikonoční svátky jsme si
a úrovní jejich práce, na druhou stra- ní učitelkou a za Markétou, a hlavně společně upekli velikonočního be-
nu to však žákům dávalo možnost, ať už není distanční výuka. Doufám, Jaro je tady, tak proč ho neuvítat ránka a bábovku. Dále jsme si
aby plně využili svých schopností že se všechno změní do normálu krásnou procházkou po okolí Mod- upekli i jablečný závin. Cca za 1/2
vyhledávat informace v literatuře, ve a můžeme zas normálně žít. řanské rokle. hodinky voněla kuchyní jablíčka se
filmu, u rodičů a prarodičů, ale ze- Pavel Víme, že děti baví plnit různé skořicí. Recepty byly jednoduché
jména na internetu. V češtinářské úkoly, hledat trasu v mapách, cho- a vše jsme zvládli... A ta dobrota!
části soutěže bylo zadání úkolu na- První den distanční výuky jsem dit přírodou, zažít tak trochu dobro- A kamarádka Amálka nám ta-
tolik volné, že umožňovalo účastní- se cítila dobře, tento den se cí- družství a nakonec i „možná“ získat ky ukázala, jak se dělá tvarohový
kům plně rozvinout jejich kreativitu. tím špatně. Protože mě to nebaví, nějakou tu odměnu... Co myslíte? závin.
Své práce do lidického památní- všichni zlobí. Co se mi líbí na dis- Připravili jsme pro děti „Jarní ŠD Montessori
ku „odevzdalo“ 238 žáků z druhého tanční výuce, že hrajeme hry. stezku“, která měla deset stanovišť, Foto: Blanka Zirnsáková
stupně, díky čemuž naše škola ob- Barča a hlavním cílem bylo vyluštit úkoly Ostatní foto: archiv ZŠ
sadila třetí místo v žebříčku aktivity a na konci stezky i tajenku. Nadše- Meteorologická
v konkurenci základních i středních Je to už rok, kdy jsme na distanč-
škol z celé České republiky, Sloven- ní výuce. Ze začátku mě to přišlo
ska a Polska. Plného počtu bodů velice fajn. Nemusel jsem brzy vstá-
dosáhly žákyně Karolína Vlachová vat, mohl jsem být celý den v domá-
z 8.B a Monika Davidová z 8.C. Mo- cím oblečení. Po pár měsících už mě
nika navíc postoupila do druhého to přestalo bavit. Učivo bylo na pří-
kola soutěže. pravu těžší. Chybí mi kolektiv a pa-
Mgr. Viktor Keller ní učitelka. Snad bude líp a do školy
se vrátíme brzy.
JÁ A ROK DISTANČNÍ VÝUKY Láďa
Připravila Markéta Žáčková, AP
Pracuji hodně na tabletu. Mám
hrozně moc online a k tomu KuPOZ, ONLINE DOUČOVÁNÍ PRVŇÁČKŮ
a proto nestíhám všechny úkoly, do-
dělávám je i v sobotu. Umím s pro- Naše škola se distanční výuce
gramy Teams a OneNote. Ale za to dokázala výborně přizpůsobit. Běží
můžu později vstávat a rozdělit si i online doučování každý den. Jsem
úkoly podle sebe. Už se moc těším ráda, že se takto scházím s dětmi
na kamarády, Markétu a na paní uči- a vlastně i s rodiči, protože prvňáč-
telku. Chybí mi celá škola. kům pomáhají s technikou, která ob-
Anežka čas zlobí. Někdy i poradí, kde zrov-
na čteme. Procvičujeme matemati-
Když jsem zjistila, že budeme mít ku, čtení, také si jen tak povídáme.
distanční výuku, myslela jsem, že to Je obdivuhodné, jakou mají dětič-
bude super, ale za čas to bylo otrav- ky snahu a trpělivost. Doučování si
ný. Vždy, když jsem něco nepocho- zpestřujeme různými hádankami,
pila nebo mi to nešlo, tak jsem hned slovními úlohami, čteme si příbě-
chtěla zase zpátky do školy. A nějak hy o zvířátkách nebo pohádky. Děti
mi vadí, že když máme kvíz nebo mají prostor si i popovídat mezi se-
něco jiného, tak mi to nejde otevřít. bou. Děti umí využít kyberprostor
Nemám moc ráda distanční výuku, pro svou prezentaci plyšáků, zvíře-
8 | U nás | 5/2021