Page 8 - Zpravodaj Praha Libuš 05/2021
P. 8

KRONIKA




        Žáci řešili v rámci výuky českého  ale když něco nechápu, tak se mů-  cích mazlíčků, stavebnic obrázků,  ní bylo veliké a stezka se moc líbila.
       jazyka a dějepisu dva okruhy úkolů.  žu zeptat učitelky, kamarádů nebo  které mně nebo paní učitelce třídní   Blanka Zirnsáková,
       Psali slohovou práci, přičemž měli na  rodiny. Mám mnohem horší známky,  nakreslily. Kladem distanční výuky je   Petra Lehovcová
       výběr z několika témat, která nemu-  než když jsme byli ve škole. Budu  to, že jsme si mohli vyzkoušet něco   Foto: Blanka Zirnsáková
       sela bezprostředně souviset s „lidic-  doufat, že se brzy vrátíme do školy.  jiného, nové metody a poznat děti,
       kou“ problematikou. Dějepisnou část            Halina  jak se chovají v domácím prostředí,  PEČENÍ V ONLINE DRUŽINCE
       soutěže představoval online test.                    nejen ve škole. Docházku do škol
        Děti měly na vypracování několik   První den prázdnin jsem se cítil  ale výuka na dálku nemůže nahradit.  V naší distanční družince jsme ne-
       týdnů. Všechny úkoly řešily „na dál-  dobře, ale tento rok už ne, protože   R. Hampelová  jen vyráběli a tvořili, ale taky jsme ro-
       ku“, což sice poněkud komplikovalo  jsme doma a mě to nebaví a chci se          dičům připravili sladké překvapení.
       kontrolu vyučujících nad způsobem  vrátit do školy za kamarády a za pa-  JARNÍ STEZKA  Na velikonoční svátky jsme si
       a úrovní jejich práce, na druhou stra-  ní učitelkou a za Markétou, a hlavně    společně upekli velikonočního be-
       nu to však žákům dávalo možnost,  ať už není distanční výuka. Doufám,   Jaro je tady, tak proč ho neuvítat  ránka a  bábovku. Dále jsme si
       aby  plně  využili  svých  schopností  že se všechno změní do normálu  krásnou procházkou po okolí Mod-  upekli i  jablečný závin. Cca za 1/2
       vyhledávat informace v literatuře, ve  a můžeme zas normálně žít.  řanské rokle.  hodinky voněla kuchyní jablíčka se
       filmu, u rodičů a prarodičů, ale ze-           Pavel   Víme, že děti baví  plnit různé  skořicí. Recepty byly jednoduché
       jména na internetu. V  češtinářské                   úkoly, hledat trasu v mapách, cho-  a vše jsme zvládli... A ta dobrota!
       části soutěže bylo zadání úkolu na-  První den distanční výuky jsem  dit přírodou, zažít tak trochu dobro-  A  kamarádka  Amálka  nám  ta-
       tolik volné, že umožňovalo účastní-  se cítila dobře, tento den se cí-  družství a nakonec i „možná“ získat  ky ukázala, jak se dělá tvarohový
       kům plně rozvinout jejich kreativitu.  tím špatně. Protože mě to nebaví,  nějakou tu odměnu... Co myslíte?  závin.
        Své práce do lidického památní-  všichni zlobí. Co se mi líbí na dis-  Připravili jsme pro děti „Jarní   ŠD Montessori
       ku „odevzdalo“ 238 žáků z druhého  tanční výuce, že hrajeme hry.  stezku“, která měla deset stanovišť,   Foto: Blanka Zirnsáková
       stupně, díky čemuž naše škola ob-              Barča  a hlavním cílem bylo vyluštit úkoly   Ostatní foto: archiv ZŠ
       sadila třetí místo v žebříčku aktivity               a na konci stezky i tajenku. Nadše-      Meteorologická
       v konkurenci základních i středních   Je to už rok, kdy jsme na distanč-
       škol z celé České republiky, Sloven-  ní výuce. Ze začátku mě to přišlo
       ska a  Polska. Plného počtu bodů  velice fajn. Nemusel jsem brzy vstá-
       dosáhly žákyně Karolína Vlachová  vat, mohl jsem být celý den v domá-
       z 8.B a Monika Davidová z 8.C. Mo-  cím oblečení. Po pár měsících už mě
       nika navíc postoupila do druhého  to přestalo bavit. Učivo bylo na pří-
       kola soutěže.             pravu těžší. Chybí mi kolektiv a pa-
                   Mgr. Viktor Keller  ní učitelka. Snad bude líp a do školy
                                 se vrátíme brzy.
       JÁ A ROK DISTANČNÍ VÝUKY                       Láďa
                                    Připravila Markéta Žáčková, AP
        Pracuji hodně na tabletu. Mám
       hrozně moc online a k tomu KuPOZ,  ONLINE DOUČOVÁNÍ PRVŇÁČKŮ
       a proto nestíhám všechny úkoly, do-
       dělávám je i v sobotu. Umím s pro-  Naše škola se distanční výuce
       gramy Teams a OneNote. Ale za to  dokázala výborně přizpůsobit. Běží
       můžu později vstávat a  rozdělit si  i online doučování každý den. Jsem
       úkoly podle sebe. Už se moc těším  ráda, že se takto scházím s  dětmi
       na kamarády, Markétu a na paní uči-  a vlastně i s rodiči, protože prvňáč-
       telku. Chybí mi celá škola.  kům pomáhají s technikou, která ob-
                          Anežka  čas zlobí. Někdy i poradí, kde zrov-
                                 na čteme. Procvičujeme matemati-
        Když jsem zjistila, že budeme mít  ku, čtení, také si jen tak povídáme.
       distanční výuku, myslela jsem, že to  Je obdivuhodné, jakou mají dětič-
       bude super, ale za čas to bylo otrav-  ky snahu a trpělivost. Doučování si
       ný. Vždy, když jsem něco nepocho-  zpestřujeme různými hádankami,
       pila nebo mi to nešlo, tak jsem hned  slovními úlohami, čteme si příbě-
       chtěla zase zpátky do školy. A nějak  hy o zvířátkách nebo pohádky. Děti
       mi vadí, že když máme kvíz nebo  mají prostor si i popovídat mezi se-
       něco jiného, tak mi to nejde otevřít.  bou. Děti umí využít kyberprostor
       Nemám moc ráda distanční výuku,  pro svou prezentaci plyšáků, zvíře-


























       8 | U nás | 5/2021
   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13