Page 6 - Zpravodaj Praha Libuš 05/2021
P. 6

KRONIKA


                       ZŠ Písnice



       ZÁSTUPCI TŘÍD SE PTALI    Čím jste chtěli být, když jste by-
       SVÝCH UČITELŮ A SPOLUŽÁKŮ  li malí?
                                 –  Princeznou, protože jsem chtě-
        Písnické žákovské zastupitelstvo   la bydlet na zámku. Cukrářkou,
       se setkává každý pátek, nyní v onli-  protože jí nikdy nedojde zmrzli-
       ne prostředí. Čtrnáct zástupců dru-  na. Zdravotní sestřičkou, protože
       hých až pátých tříd s vedením ško-  se stará o pacienty a má pěkný
       ly plánuje  různé  školní akce, např.   úbor. Módní návrhářkou, protože
       Den učitelů, Návrat do školy, Barev-  může šít princeznovské šaty. Uči-
       ný den, Rozloučení s páťáky.  telkou, protože má kolem sebe
        Na konci března, ke Dni učitelů,   hodně dětí.
       zástupci tříd pokládali otázky svým  –  Průvodcem po Praze.
       vyučujícím v  rámci třídních video-  –  Indiánem, když jsem nechtěl být
       konferencí. Z více než padesáti otá-  indiánem, tak jsem chtěl být zvě-
       zek vybrali:                rolékařem,  a  když  jsem  nechtěl
                                   být indiánem ani zvěrolékařem,   málo testů, povídání, zábavné  HEREC DO KAŽDÉ HODINY
       Proč jste se stala/stal učitelkou/  tak jsem chtěl být jaderným fyzi-  práce, chodit na nějaké hodiny
       učitelem?                   kem a dodnes se o jadernou fyzi-  ven.                Projekt  Slováckého  divadla
       –  Ráda jsem chodila do školy.  ku zajímám.          –  4. třída: Pocovidová školní olym-  z Uherského Hradiště Herec do kaž-
       –  Na letním táboře jsem učil ang-  –  Zpěvačkou nebo knihovnicí. Uči-  piáda, sportovní  i  vědomostní  dé hodiny zprostředkovává spojení
        ličtinu a zaujalo mě to natolik, že   telkou v mateřské škole.  soutěže.       prostředí  divadla  s  tím  současným
        jsem oslovil ředitelku jazykové                     –  2. třída: První hodinu se neu-  školním. Přestože nás od jihovýchod-
        školy, která mi tam dovolila učit,   Odpovídali: Lenka Veisová, Lukáš   čit.  Pozvat nebo  jet na  loutkové  ní Moravy dělí vzdálenost kolem tří
        a pak jsem se časem stal učite-  Zvěřina, Jitka Tichá, Vladimír Kokšal,   divadlo.  stovek kilometrů, přes videohovor
        lem, ale kdybyste se mě v šest-  Olga Kretíková, Petra Brodská a Re-           jsme společně mohli strávit hodinu
        nácti ptali, jestli budu učit, tak  nata Slipčenková, Lenka Červená.   Členové žákovského zastupitel-  s herci Slováckého divadla a sezná-
        vám řeknu, že nikdy.                                stva:  Lukáš Hanzlíček, Felix Cuma-  mit se s  jejich představením Licho-
       –  Chtěla jsem pracovat s lidmi.  Zástupci tříd se dotazovali také  rav, Eliška Brunnerová, Jaroslava  žrouti. Interaktivní formou soutěží
       –  Měla jsem úžasnou babičku, kte-  svých spolužáků:  Hurbantová, Alexandr Kvítek, Mag-  žáci ZŠ s RVJ z Písnice nahlédli do
        rá byla učitelka v mateřské škole.                  da Kendíková, Julie Kubrychtová,  zákulisí divadla a seznámili se z růz-
                                 Co by vám udělalo radost, až se   Vojtěch  Šmíd,  Jakub  Krátký,  Lea  nými profesemi, které jsou pro usku-
       Co vám při učení dělá největší   vrátíte do školy?   Hacklová, Tomáš Kubín, Mariana  tečnění představení potřeba. Uhers-
       radost?                   –  5. A: Čas na popovídání, přespá-  Mikulíková, Tina Fiedlerová, Jakub  kohradišťskému divadlu náleží velký
       –  Mám ráda, když to žáky baví.  vačka, fotbalový turnaj.  Hanzlíček            dík za to, jakým poutavým způsobem
       –  Když se žáci usmívají, když sami  –  5.  B:  Volnější  vyučování,  výbor-  Vedení školy:  Blanka Chýlová  nabízí v této době školám spolupráci
        na něco přijdou a když si navzá-  né jídlo, tělocvik, výlet do Prahy,  a Lukáš Zvěřina  a přináší kvalitní kulturu žákům.
        jem pomáháme a  podporujeme   divadelní nebo jiné představení,                               Milena Rážová
        se.
       –  Když někoho zaujmu a postrčím
        ho kupředu.
       –  Když to, co učím, žáky nějak ba-
        ví a když tomu rozumějí. Tyto dvě
        věci jsou velice důležité, samo-
        zřejmě ne všechno je bude bavit
        a ne vždy tomu budou rozumět.
       –  Když u žáků vidím pokrok a ještě
        lepší, když tomu pomůžu já.

































       6 | U nás | 5/2021
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11