Page 6 - Zpravodaj Praha Libuš 05/2021
P. 6
KRONIKA
ZŠ Písnice
ZÁSTUPCI TŘÍD SE PTALI Čím jste chtěli být, když jste by-
SVÝCH UČITELŮ A SPOLUŽÁKŮ li malí?
– Princeznou, protože jsem chtě-
Písnické žákovské zastupitelstvo la bydlet na zámku. Cukrářkou,
se setkává každý pátek, nyní v onli- protože jí nikdy nedojde zmrzli-
ne prostředí. Čtrnáct zástupců dru- na. Zdravotní sestřičkou, protože
hých až pátých tříd s vedením ško- se stará o pacienty a má pěkný
ly plánuje různé školní akce, např. úbor. Módní návrhářkou, protože
Den učitelů, Návrat do školy, Barev- může šít princeznovské šaty. Uči-
ný den, Rozloučení s páťáky. telkou, protože má kolem sebe
Na konci března, ke Dni učitelů, hodně dětí.
zástupci tříd pokládali otázky svým – Průvodcem po Praze.
vyučujícím v rámci třídních video- – Indiánem, když jsem nechtěl být
konferencí. Z více než padesáti otá- indiánem, tak jsem chtěl být zvě-
zek vybrali: rolékařem, a když jsem nechtěl
být indiánem ani zvěrolékařem, málo testů, povídání, zábavné HEREC DO KAŽDÉ HODINY
Proč jste se stala/stal učitelkou/ tak jsem chtěl být jaderným fyzi- práce, chodit na nějaké hodiny
učitelem? kem a dodnes se o jadernou fyzi- ven. Projekt Slováckého divadla
– Ráda jsem chodila do školy. ku zajímám. – 4. třída: Pocovidová školní olym- z Uherského Hradiště Herec do kaž-
– Na letním táboře jsem učil ang- – Zpěvačkou nebo knihovnicí. Uči- piáda, sportovní i vědomostní dé hodiny zprostředkovává spojení
ličtinu a zaujalo mě to natolik, že telkou v mateřské škole. soutěže. prostředí divadla s tím současným
jsem oslovil ředitelku jazykové – 2. třída: První hodinu se neu- školním. Přestože nás od jihovýchod-
školy, která mi tam dovolila učit, Odpovídali: Lenka Veisová, Lukáš čit. Pozvat nebo jet na loutkové ní Moravy dělí vzdálenost kolem tří
a pak jsem se časem stal učite- Zvěřina, Jitka Tichá, Vladimír Kokšal, divadlo. stovek kilometrů, přes videohovor
lem, ale kdybyste se mě v šest- Olga Kretíková, Petra Brodská a Re- jsme společně mohli strávit hodinu
nácti ptali, jestli budu učit, tak nata Slipčenková, Lenka Červená. Členové žákovského zastupitel- s herci Slováckého divadla a sezná-
vám řeknu, že nikdy. stva: Lukáš Hanzlíček, Felix Cuma- mit se s jejich představením Licho-
– Chtěla jsem pracovat s lidmi. Zástupci tříd se dotazovali také rav, Eliška Brunnerová, Jaroslava žrouti. Interaktivní formou soutěží
– Měla jsem úžasnou babičku, kte- svých spolužáků: Hurbantová, Alexandr Kvítek, Mag- žáci ZŠ s RVJ z Písnice nahlédli do
rá byla učitelka v mateřské škole. da Kendíková, Julie Kubrychtová, zákulisí divadla a seznámili se z růz-
Co by vám udělalo radost, až se Vojtěch Šmíd, Jakub Krátký, Lea nými profesemi, které jsou pro usku-
Co vám při učení dělá největší vrátíte do školy? Hacklová, Tomáš Kubín, Mariana tečnění představení potřeba. Uhers-
radost? – 5. A: Čas na popovídání, přespá- Mikulíková, Tina Fiedlerová, Jakub kohradišťskému divadlu náleží velký
– Mám ráda, když to žáky baví. vačka, fotbalový turnaj. Hanzlíček dík za to, jakým poutavým způsobem
– Když se žáci usmívají, když sami – 5. B: Volnější vyučování, výbor- Vedení školy: Blanka Chýlová nabízí v této době školám spolupráci
na něco přijdou a když si navzá- né jídlo, tělocvik, výlet do Prahy, a Lukáš Zvěřina a přináší kvalitní kulturu žákům.
jem pomáháme a podporujeme divadelní nebo jiné představení, Milena Rážová
se.
– Když někoho zaujmu a postrčím
ho kupředu.
– Když to, co učím, žáky nějak ba-
ví a když tomu rozumějí. Tyto dvě
věci jsou velice důležité, samo-
zřejmě ne všechno je bude bavit
a ne vždy tomu budou rozumět.
– Když u žáků vidím pokrok a ještě
lepší, když tomu pomůžu já.
6 | U nás | 5/2021