Page 8 - zpravodaj Praha Libuš 03/2022
P. 8

KRONIKA




       trvala dvě vyučovací hodiny a  žáci                                               SRDÍČKOVÉ DNY
       v ní měli za úkol porozumět repro-
       dukovanému textu, povědět něco                                                    Organizace Život dětem a vede-
       o  sobě a  své rodině a  na základě                                               ní školy srdečně a s úctou děku-
       vylosovaného tématu konverzovat                                                   je dětem, rodičům a zaměstnan-
       s učitelem. V první hodině samozřej-                                              cům za účast v zimní charitativ-
       mě  nechybělo  obecenstvo  z  dané                                                ní akci, při které bylo vybráno
       jazykové skupiny, které – sice tiše,                                              5 770  Kč. Částka bude  použita
       zato vlastnoručně rusky napsanými                                                 na pomoc dětem se závažnými
       transparenty – povzbuzovalo své                                                   onemocněními, které jsou sta-
       spolužáky. Školní kolo bylo zároveň                                               bilně odkázány na domácí péči
       kolem obvodním, ovšem kvůli admi-                                                 svých rodičů. Konkrétně na po-
       nistrativní chybě pořadatelů při zpra-                                            řízení rehabilitačních a kompen-
       cování propozic pro celopražské ko-                                               začních pomůcek, na úhradu
       lo vítězové z našeho kola už nemohli                                              zdravotnického  materiálu,  spe-
       postoupit dále (propozice byly plat-                                              ciální výživy, rehabilitačních po-
       né pro střední školy). Nicméně teď                                                bytů apod. Děkujeme Vám, že
       víme,  že  máme  želízka  v  ohni  pro                                            nám pomáháte proměnit dětské
       příští ročník, a na základě upozorně-                                             slzy v úsměv.
       ní organizátoři přislíbili nápravu, tak-
       že na rozdíl od zimních olympijských   Dozvěděla jsem se, že v Bulhar-  že se dětem stezka líbila a strávily  města Prahy, Muzeum Karlova mos-
       her nebudou muset naši žáci če-  sku dělají různé nádoby a sklenič-  příjemný čas v přírodě.  tu, Dům u Kamenného zvonu na Sta-
       kat celé čtyři roky, nýbrž pouze rok.  ky. Měli jsme projektový den 4 hodi-  Blanka Zirnsáková, školní družina  roměstském náměstí spolu s Orlojem
       A v devítce to všem ukážou!  ny. První hodinu jsme si říkali jména   Foto: Blanka Zirnsáková  a Prašnou bránu s Obecním domem.
                   Jitřenka Malíková   a kolik a jaké jazyky umíme. Druhou               Přestože  je  doprava  někdy  ná-
           a Alexandros Charalambidis,  hodinu jsme měli pexeso a třetí ho-  ZÁJMOVÝ KROUŽEK    ročnější, děti vše zvládají na výbor-
                učitelé ruského jazyka  dinu jsme si povídali a hráli pexeso  TOULKY PRAHOU  nou. Jsme sice limitování časem, ale
         Foto: Alexandros Charalambidis  s  vlajkami.  Poslední  čtvrtou  hodi-        díky pečlivé přípravě itinerářů jed-
                                 nu jsme kreslili draky. Paní učitelka   První pololetí uteklo jako voda, a tak  notlivých toulek a vzorné spolupráci
       TAJEMNÉ SOVIČKY           nám dala tuš a čtvrtku a my jsme si  si můžeme připomenout, co jsme na-  dětí jsme schopni vše zdárně absol-
       A MONTESSORI              tu tuš dali na čtvrtku a foukali jsme  vštívili s kroužkem Toulky Prahou, kte-  vovat v  časovém limitu. Děti krou-
                                 do toho. Potom jsme temperami do-  rý v tento školní rok zahájil svou prv-  žek velmi baví, velmi dobře spolu-
        Máme rádi výuku venku, přede-  kreslili detaily a  nechali uschnout.  ní sezónu na ZŠ Meteorologická.  pracují, o vše se zajímají a zpraco-
       vším v  lese,  kde můžeme  svobod-  Dozvěděla jsem se hodně věcí  Kroužek navštěvují děti od 8 do 13 let  vávají si každý své portfolio. Pokaž-
       ně dýchat bez roušek. Při jedné na-  o Bulharsku. Adélka  a v tomto pololetí navštívily Chrám sv.  dé, když se ve škole potkáváme, už
       ší lednové procházce jsme došli až   Dnes jsem se dozvěděla o městě  Mikuláše, Petřín, Colloredo-Mansfeld-  se ptají, kam půjdeme příště.
       do záchranné stanice Penthea. Zde  Sofii, třeba proč se tak jmenuje. Dě-  ský palác s ateliérem Galerie hlavního   Monika Bukovská, lektor kroužku
       na nás již čekal usměvavý průvodce,  lali jsme pracovní listy. Potom jsme
       nadšený chovatel a zachránce mno-  hráli pexeso s vlajkami různých ze-
       ha druhů sov i dravých ptáků. Před-  mí a  menšin. Ještě předtím jsme
       stavil nám všechny sovičky, o které  skládali skládačku ve skupinách.
       ve stanici s láskou pečuje. Měli jsme  Byla to zábava. Lucka
       tak možnost vidět výra velkého, puš-  Naučil jsem se různé věci, napří-
       tíka obecného i bradatého, bílou so-  klad o vlajkách. Já jsem moc vlajky
       vici sněžnou, sovu pálenou i nejmen-  neuměl, ale teď jsem se nějaké na-
       šího výrečka malého. Slyšeli jsme ži-  učil. Naučil jsem se je tak, že celá
       votní příběhy sov a  mohli i  popře-  třída udělala kruh a hráli jsme pexe-
       mýšlet o sovích mýtech a pověrách.  so. Taky jsem se dozvěděl něco
       Viděli jsme, jak sovy loví potravu  o Vietnamu. Třeba že mají Lunární
       pomocí svého dokonalého sluchu.  rok. Viděl jsem něco nového z Bul-
       Slyšeli jsme tajemné hlasy a zvuky,  harska, keramické věci. Dozvěděl
       které sovy vydávají. Největší radost  jsem se o hlavním městě, které se
       jsme však měli při hlazení soviček,  nazývá Sofie. Matěj K.
       i přesto, že některé velké sovy v nás
       vzbuzovaly svým pohledem trochu  STEZKA: ZVÍŘATA V ZIMĚ
       strach. Po návratu do školy jsme se
       s nadšením pustili do malby sov ve   Zimní stezka obsahovala  třináct
       skutečných barvách a do tvorby tří-  stanovišť. Děti dostaly kartičky k za-
       složkových informačních kartiček.  pisování správných odpovědí. Kaž-
          Radana Konarská, učitelka, 2M  dé stanoviště obsahovalo nejen
                                 stručný  popis  daného  zvířete,  ná-
       CO NÁM DAL TŘÍDNÍ PROJEKT  sledně otázku, ale i indicií k odha-
                                 lení tajenky. Indicií bylo třináct. Na
        Dneska jsem se dozvěděla, že  konci stezky se děti rozdělily do
       město Sofie se jmenuje podle císař-  dvou skupinek.  Jednu skupinku
       ské dcery Sofie, která byla moc ne-  tvořila 1. a 2. třída a druhou 3. a 4.
       mocná. Přijelo 1 000 lékařů, ale ani  třída. Menší děti měly za úkol složit
       jeden ji neuzdravil. Jednoho dne  puzzle zvířete a druhá skupinka to
       tam přijel lékař, který jí řekl, že se  měla trochu těžší. Z indicií měly slo-
       uzdraví a řekl jí o vzácném prame-  žit básničku, která zároveň poslou-
       ni. Sofie se zanedlouho uzdravila  žila jako hádanka. A správná odpo-
       a nechala pojmenovat město Sofie.  věď? Kukačka.
       A také jsem si lépe procvičila vlaj-  Počasí nám přálo, i  když by se
       ky. Dozvěděla jsem se o koláči ban-  nám na tu stezku hodil spíše sníh,
       hung. Majda               ale ten nejde objednat. Důležité je,


       8 | U nás | 3/2022
   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13