Page 8 - zpravodaj Praha Libuš 03/2022
P. 8
KRONIKA
trvala dvě vyučovací hodiny a žáci SRDÍČKOVÉ DNY
v ní měli za úkol porozumět repro-
dukovanému textu, povědět něco Organizace Život dětem a vede-
o sobě a své rodině a na základě ní školy srdečně a s úctou děku-
vylosovaného tématu konverzovat je dětem, rodičům a zaměstnan-
s učitelem. V první hodině samozřej- cům za účast v zimní charitativ-
mě nechybělo obecenstvo z dané ní akci, při které bylo vybráno
jazykové skupiny, které – sice tiše, 5 770 Kč. Částka bude použita
zato vlastnoručně rusky napsanými na pomoc dětem se závažnými
transparenty – povzbuzovalo své onemocněními, které jsou sta-
spolužáky. Školní kolo bylo zároveň bilně odkázány na domácí péči
kolem obvodním, ovšem kvůli admi- svých rodičů. Konkrétně na po-
nistrativní chybě pořadatelů při zpra- řízení rehabilitačních a kompen-
cování propozic pro celopražské ko- začních pomůcek, na úhradu
lo vítězové z našeho kola už nemohli zdravotnického materiálu, spe-
postoupit dále (propozice byly plat- ciální výživy, rehabilitačních po-
né pro střední školy). Nicméně teď bytů apod. Děkujeme Vám, že
víme, že máme želízka v ohni pro nám pomáháte proměnit dětské
příští ročník, a na základě upozorně- slzy v úsměv.
ní organizátoři přislíbili nápravu, tak-
že na rozdíl od zimních olympijských Dozvěděla jsem se, že v Bulhar- že se dětem stezka líbila a strávily města Prahy, Muzeum Karlova mos-
her nebudou muset naši žáci če- sku dělají různé nádoby a sklenič- příjemný čas v přírodě. tu, Dům u Kamenného zvonu na Sta-
kat celé čtyři roky, nýbrž pouze rok. ky. Měli jsme projektový den 4 hodi- Blanka Zirnsáková, školní družina roměstském náměstí spolu s Orlojem
A v devítce to všem ukážou! ny. První hodinu jsme si říkali jména Foto: Blanka Zirnsáková a Prašnou bránu s Obecním domem.
Jitřenka Malíková a kolik a jaké jazyky umíme. Druhou Přestože je doprava někdy ná-
a Alexandros Charalambidis, hodinu jsme měli pexeso a třetí ho- ZÁJMOVÝ KROUŽEK ročnější, děti vše zvládají na výbor-
učitelé ruského jazyka dinu jsme si povídali a hráli pexeso TOULKY PRAHOU nou. Jsme sice limitování časem, ale
Foto: Alexandros Charalambidis s vlajkami. Poslední čtvrtou hodi- díky pečlivé přípravě itinerářů jed-
nu jsme kreslili draky. Paní učitelka První pololetí uteklo jako voda, a tak notlivých toulek a vzorné spolupráci
TAJEMNÉ SOVIČKY nám dala tuš a čtvrtku a my jsme si si můžeme připomenout, co jsme na- dětí jsme schopni vše zdárně absol-
A MONTESSORI tu tuš dali na čtvrtku a foukali jsme vštívili s kroužkem Toulky Prahou, kte- vovat v časovém limitu. Děti krou-
do toho. Potom jsme temperami do- rý v tento školní rok zahájil svou prv- žek velmi baví, velmi dobře spolu-
Máme rádi výuku venku, přede- kreslili detaily a nechali uschnout. ní sezónu na ZŠ Meteorologická. pracují, o vše se zajímají a zpraco-
vším v lese, kde můžeme svobod- Dozvěděla jsem se hodně věcí Kroužek navštěvují děti od 8 do 13 let vávají si každý své portfolio. Pokaž-
ně dýchat bez roušek. Při jedné na- o Bulharsku. Adélka a v tomto pololetí navštívily Chrám sv. dé, když se ve škole potkáváme, už
ší lednové procházce jsme došli až Dnes jsem se dozvěděla o městě Mikuláše, Petřín, Colloredo-Mansfeld- se ptají, kam půjdeme příště.
do záchranné stanice Penthea. Zde Sofii, třeba proč se tak jmenuje. Dě- ský palác s ateliérem Galerie hlavního Monika Bukovská, lektor kroužku
na nás již čekal usměvavý průvodce, lali jsme pracovní listy. Potom jsme
nadšený chovatel a zachránce mno- hráli pexeso s vlajkami různých ze-
ha druhů sov i dravých ptáků. Před- mí a menšin. Ještě předtím jsme
stavil nám všechny sovičky, o které skládali skládačku ve skupinách.
ve stanici s láskou pečuje. Měli jsme Byla to zábava. Lucka
tak možnost vidět výra velkého, puš- Naučil jsem se různé věci, napří-
tíka obecného i bradatého, bílou so- klad o vlajkách. Já jsem moc vlajky
vici sněžnou, sovu pálenou i nejmen- neuměl, ale teď jsem se nějaké na-
šího výrečka malého. Slyšeli jsme ži- učil. Naučil jsem se je tak, že celá
votní příběhy sov a mohli i popře- třída udělala kruh a hráli jsme pexe-
mýšlet o sovích mýtech a pověrách. so. Taky jsem se dozvěděl něco
Viděli jsme, jak sovy loví potravu o Vietnamu. Třeba že mají Lunární
pomocí svého dokonalého sluchu. rok. Viděl jsem něco nového z Bul-
Slyšeli jsme tajemné hlasy a zvuky, harska, keramické věci. Dozvěděl
které sovy vydávají. Největší radost jsem se o hlavním městě, které se
jsme však měli při hlazení soviček, nazývá Sofie. Matěj K.
i přesto, že některé velké sovy v nás
vzbuzovaly svým pohledem trochu STEZKA: ZVÍŘATA V ZIMĚ
strach. Po návratu do školy jsme se
s nadšením pustili do malby sov ve Zimní stezka obsahovala třináct
skutečných barvách a do tvorby tří- stanovišť. Děti dostaly kartičky k za-
složkových informačních kartiček. pisování správných odpovědí. Kaž-
Radana Konarská, učitelka, 2M dé stanoviště obsahovalo nejen
stručný popis daného zvířete, ná-
CO NÁM DAL TŘÍDNÍ PROJEKT sledně otázku, ale i indicií k odha-
lení tajenky. Indicií bylo třináct. Na
Dneska jsem se dozvěděla, že konci stezky se děti rozdělily do
město Sofie se jmenuje podle císař- dvou skupinek. Jednu skupinku
ské dcery Sofie, která byla moc ne- tvořila 1. a 2. třída a druhou 3. a 4.
mocná. Přijelo 1 000 lékařů, ale ani třída. Menší děti měly za úkol složit
jeden ji neuzdravil. Jednoho dne puzzle zvířete a druhá skupinka to
tam přijel lékař, který jí řekl, že se měla trochu těžší. Z indicií měly slo-
uzdraví a řekl jí o vzácném prame- žit básničku, která zároveň poslou-
ni. Sofie se zanedlouho uzdravila žila jako hádanka. A správná odpo-
a nechala pojmenovat město Sofie. věď? Kukačka.
A také jsem si lépe procvičila vlaj- Počasí nám přálo, i když by se
ky. Dozvěděla jsem se o koláči ban- nám na tu stezku hodil spíše sníh,
hung. Majda ale ten nejde objednat. Důležité je,
8 | U nás | 3/2022