Page 7 - zpravodaj Praha Libuš 03/2022
P. 7

KRONIKA


                   ZŠ Meteorologická



          HURÁ, VYSVĚDČENÍ!                                                                Děti  si  osvojí  zásady  bezpečné-
                                                                                          ho chování v silničním provozu. Do-
           Ve škole se dnes předávalo po-                                                 zví se, jak a na jakých místech mo-
          loletní vysvědčení.  Bohužel, mnozí                                             hou přecházet, kdo má na přecho-
          z nás, kvůli karanténě nebo nemo-                                               du pro  chodce přednost, co  mají
          ci, si pro vysvědčení nemohli přijít.                                           udělat, než vkročí na zebru. Žáčci
           Dostat vysvědčení a zažít si ten                                               si také zopakovali důležité dopravní
          pocit očekávání, jaké známky asi na                                             značky, které by měli znát.
          něm budou, jsme si zažili i my prv-                                                     Jindra Němečková + 1.A
          ňáčci. Po půl roce práce a pilného
          učení jsme dostali naše první ,,vý-                                             PŘÍRODOPIS A PŮDA
          zo.“ Někteří se těšili, někdo se zase
          bál, aby nedostal špatnou známku.                                                V  lednu se žáci 9. tříd věnovali
           Jaké jsme měli pocity?                                                         studiu půdy. V hodinách přírodopisu
           Sabinka: „Těšila jsem se moc, ale                                              se učili poznávat typy a druhy půd,
          zároveň jsem se i hodně bála, aby                                               podmínky rozmístění na planetě Ze-
          tam nebyla ošklivá známka. Když                                                 mi a uvědomili si význam půdy ne-
          mě paní učitelka vyvolala a já jsem                                             jen pro člověka. Svoji práci zakon-
          si šla pro vysvědčení, klepala se mi                                            čili tvorbou oslavné básně právě na
          kolena. Měla jsem samé jedničky,                                                téma půda. Závěr tohoto učebního
          jsem hodně spokojená.“                                                          bloku se velmi povedl, proto sdílíme
           Majda:  „Vůbec  jsem  se  nebála,                                              alespoň dvě básně na ukázku.
          protože vím, že se dobře učím. S vy-  ZKOUMÁME LIDSKÉ TĚLO   světlení základních funkcí jednotli-  Význam půdy
          svědčením jsem moc spokojená.“  A JEHO ORGÁNOVOU     vých orgánových soustav a k pod-  Naši stravu máme z půdy,
           Natka: „Bála jsem se středně, ale  SOUSTAVU         poře vlastního zdravého způsobu ži-  tohle nejsou žádné bludy!
          potom se mi moc ulevilo, protože                     vota. Všichni hledali informace z růz-  Ale člověk půdu ohrožuje,
          jsem dostala samé jedničky.“  Víte co se stane, když máme má-  ných zdrojů, malovali svoji soustavu  příšerně ji vytěžuje.
           Toník: „Dost jsem se bál, že dosta-  lo kostní dřeně? Jak fungují klouby?  a během projektu se vzájemně mo-  Eroze mu pomáhá,
          nu dvojku z češtiny, protože mi moc  Proč máme rýmu? Kolik máme v tě-  tivovali a směřovali k finální podobě  půdu ještě více namáhá.
          nejdou diktáty. Ale naštěstí jsem si  le nervů?      své prezentace. Ve třídě si spolužáci  A tak na ni prosím dbejte,
          ulevil, měl jsem samé jedničky.“  Na tyto a spoustu dalších otázek  vytvořili velmi inspirativní atmosféru  potravinami neplýtvejte.
           Matěj: Já jsem se netěšil, proto-  děti odpovídaly během čtrnáctiden-  a jsme moc rády, jak krásné projekty   (Kolektiv dívek 9.C)
          že jsem si myslel, že budu mít samé  ního společného projektu O lidském  se jim podařilo vypracovat.  Óda na půdu
          pětky. Jsem moc rád, nedostal jsem  těle. Děti byly náhodně rozděleny   Željka a Markéta,   Půda, ta hnědá a černá může být,
          ani žádnou dvojku!“       do dvojic. Každá dvojice si vybrala   učitelky 1.M4 a 1.M5  co vše od ní můžeme chtít?
                 Jindra Němečková + 1.A  jednu orgánovou soustavu. Využí-  Foto: Željka Ljuboja  Domov několika živočichům dělá,
                 Foto: Jindra Němečková  valy poznatky o  lidském těle k  vy-             půda je boží, půda je skvělá.
                                                               PRAHA PRO PRAŽANY –        Pokud půda na svahu se nachází,
                                                               PREVENTIVNÍ PROGRAM        moc k neúrodnosti neschází.
                                                               MĚSTSKÉ POLICIE            Avšak když na rovině leží,
                                                                                          tak úrodnost na ní tě těší.
                                                                 Každý rok naši školu navštěvu-      (Kolektiv dívek 9.A)
                                                               je Městská policie s  preventivním
                                                               programem pro první stupeň. Letos  I MY JEDEME NA VLNĚ
                                                               jsme si programem zpestřili i  den,  OLYMPIJSKÝCH HER
                                                               kdy děti dostaly vysvědčení za prv-
                                                               ní pololetí. Preventivní program pro-  V pátek 11. února se v naší škole
                                                               běhl napříč všemi třídami prvního  konala olympiáda z  ruského jazy-
                                                               stupně. Co se děti naučily?  ka. Jistě, ruský jazyk je vedle němči-
                                                                 Velká pozornost se věnuje proble-  ny „jen“ druhým cizím jazykem, kte-
                                                               matice bezpečného chování, a to na-  rý se ve škole žáci na základě své
                                                               příklad v situacích: sám doma, sám  volby učí, ale neznamená to, že by si
                                                               na ulici, jak jednat při setkání s cizími  v něm nemohli prověřit své síly. Ten-
                                                               lidmi, jak se chovat, když jsem svěd-  tokráte se „olympijské výzvy“ zhosti-
                                                               kem trestného činu. Která důležitá  li čtyři žáci (respektive jeden žák
                                                               telefonní čísla bych měl znát.  a čtyři žákyně) z 8. ročníků. Soutěž






















                                                                                                      U nás | 3/2022 | 7
   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12