Page 7 - zpravodaj Praha Libuš 03/2022
P. 7
KRONIKA
ZŠ Meteorologická
HURÁ, VYSVĚDČENÍ! Děti si osvojí zásady bezpečné-
ho chování v silničním provozu. Do-
Ve škole se dnes předávalo po- zví se, jak a na jakých místech mo-
loletní vysvědčení. Bohužel, mnozí hou přecházet, kdo má na přecho-
z nás, kvůli karanténě nebo nemo- du pro chodce přednost, co mají
ci, si pro vysvědčení nemohli přijít. udělat, než vkročí na zebru. Žáčci
Dostat vysvědčení a zažít si ten si také zopakovali důležité dopravní
pocit očekávání, jaké známky asi na značky, které by měli znát.
něm budou, jsme si zažili i my prv- Jindra Němečková + 1.A
ňáčci. Po půl roce práce a pilného
učení jsme dostali naše první ,,vý- PŘÍRODOPIS A PŮDA
zo.“ Někteří se těšili, někdo se zase
bál, aby nedostal špatnou známku. V lednu se žáci 9. tříd věnovali
Jaké jsme měli pocity? studiu půdy. V hodinách přírodopisu
Sabinka: „Těšila jsem se moc, ale se učili poznávat typy a druhy půd,
zároveň jsem se i hodně bála, aby podmínky rozmístění na planetě Ze-
tam nebyla ošklivá známka. Když mi a uvědomili si význam půdy ne-
mě paní učitelka vyvolala a já jsem jen pro člověka. Svoji práci zakon-
si šla pro vysvědčení, klepala se mi čili tvorbou oslavné básně právě na
kolena. Měla jsem samé jedničky, téma půda. Závěr tohoto učebního
jsem hodně spokojená.“ bloku se velmi povedl, proto sdílíme
Majda: „Vůbec jsem se nebála, alespoň dvě básně na ukázku.
protože vím, že se dobře učím. S vy- ZKOUMÁME LIDSKÉ TĚLO světlení základních funkcí jednotli- Význam půdy
svědčením jsem moc spokojená.“ A JEHO ORGÁNOVOU vých orgánových soustav a k pod- Naši stravu máme z půdy,
Natka: „Bála jsem se středně, ale SOUSTAVU poře vlastního zdravého způsobu ži- tohle nejsou žádné bludy!
potom se mi moc ulevilo, protože vota. Všichni hledali informace z růz- Ale člověk půdu ohrožuje,
jsem dostala samé jedničky.“ Víte co se stane, když máme má- ných zdrojů, malovali svoji soustavu příšerně ji vytěžuje.
Toník: „Dost jsem se bál, že dosta- lo kostní dřeně? Jak fungují klouby? a během projektu se vzájemně mo- Eroze mu pomáhá,
nu dvojku z češtiny, protože mi moc Proč máme rýmu? Kolik máme v tě- tivovali a směřovali k finální podobě půdu ještě více namáhá.
nejdou diktáty. Ale naštěstí jsem si le nervů? své prezentace. Ve třídě si spolužáci A tak na ni prosím dbejte,
ulevil, měl jsem samé jedničky.“ Na tyto a spoustu dalších otázek vytvořili velmi inspirativní atmosféru potravinami neplýtvejte.
Matěj: Já jsem se netěšil, proto- děti odpovídaly během čtrnáctiden- a jsme moc rády, jak krásné projekty (Kolektiv dívek 9.C)
že jsem si myslel, že budu mít samé ního společného projektu O lidském se jim podařilo vypracovat. Óda na půdu
pětky. Jsem moc rád, nedostal jsem těle. Děti byly náhodně rozděleny Željka a Markéta, Půda, ta hnědá a černá může být,
ani žádnou dvojku!“ do dvojic. Každá dvojice si vybrala učitelky 1.M4 a 1.M5 co vše od ní můžeme chtít?
Jindra Němečková + 1.A jednu orgánovou soustavu. Využí- Foto: Željka Ljuboja Domov několika živočichům dělá,
Foto: Jindra Němečková valy poznatky o lidském těle k vy- půda je boží, půda je skvělá.
PRAHA PRO PRAŽANY – Pokud půda na svahu se nachází,
PREVENTIVNÍ PROGRAM moc k neúrodnosti neschází.
MĚSTSKÉ POLICIE Avšak když na rovině leží,
tak úrodnost na ní tě těší.
Každý rok naši školu navštěvu- (Kolektiv dívek 9.A)
je Městská policie s preventivním
programem pro první stupeň. Letos I MY JEDEME NA VLNĚ
jsme si programem zpestřili i den, OLYMPIJSKÝCH HER
kdy děti dostaly vysvědčení za prv-
ní pololetí. Preventivní program pro- V pátek 11. února se v naší škole
běhl napříč všemi třídami prvního konala olympiáda z ruského jazy-
stupně. Co se děti naučily? ka. Jistě, ruský jazyk je vedle němči-
Velká pozornost se věnuje proble- ny „jen“ druhým cizím jazykem, kte-
matice bezpečného chování, a to na- rý se ve škole žáci na základě své
příklad v situacích: sám doma, sám volby učí, ale neznamená to, že by si
na ulici, jak jednat při setkání s cizími v něm nemohli prověřit své síly. Ten-
lidmi, jak se chovat, když jsem svěd- tokráte se „olympijské výzvy“ zhosti-
kem trestného činu. Která důležitá li čtyři žáci (respektive jeden žák
telefonní čísla bych měl znát. a čtyři žákyně) z 8. ročníků. Soutěž
U nás | 3/2022 | 7