Page 5 - Zpravodaj Praha Libuš 07+08/2023
P. 5

RADNICE


          Co se staví



           Libuš i Písnice jako území, kte-  časným obyvatelům, aby kromě
           rá leží na samotném okraji jižní   bytů a  kanceláří obsahovaly  i  nut-
           hranice Prahy, vzdálenost od   nou  vybavenost  jako  školky,  ško-
           centra i menší kapacita městské  ly, zdravotnické ordinace, komunit-
           hromadné dopravy způsobily,   ní nebo kulturní centra a místo vy-
           že obě někdejší vesnice i s při-  dlážděných placů a ulic byly v oko-
           lehlými sídlišti byly dlouhou do-  lí nové výstavby vystavěna veřejná
           bu mimo zájem develeporských   prostranství nabízející příjemná mís-
           firem i vyšší politiky. Blížící se   ta k  pobytu i  v  nejteplejších měsí-
           výstavba metra ale tuto situaci   cích, může dojít  k  proměně  čtvrti
           pomalu mění a o nové projekty   i města, které bude fungovat ještě
           na území MČ není nouze.   lépe než to současné. Nabídne ví-  občanskou vybavenost – dokonču-  v území nebo ke změně územního
                                    ce místa chodcům, omezí dojížďky  je se projekt pro stavební povolení  plánu. Projekty se jimi nemusí strikt-
           První z nich – bytový dům Libuš-  za službami a zábavou, čímž dojde  přístavby písnické školy, projekt na  ně  vázat,  dodržení  územní  studie
          ská, řadové domy K Tůni a řadové  ke snížení znečištění vzduchu i sní-  dostavbu školky U Kašny nebo pří-  však může proces výstavby značně
          domy Burianova, byly ostatně před-  žení hladiny hluku a vytvoří se živé  stavba Libušské hasičárny a plánují  usnadnit. Záměrem městské části
          staveny  během  “developerského  město s možností trávení pracovní-  se i nová veřejná prostranství jako  je, aby byla výstavba na území MČ
          kina”, které se odehrálo 12. června  ho i volného času.  např. zmiňovaná revitalizace centra  předvídatelná, a tudíž se územními
          od 17h v  zastupitelském sále a  je   Vedení městské části má za se-  Libuše, nový park Na Jezerách ne-  studiemi řídila. Proto je velkým pří-
          skvělé, že dorazilo několik desítek  bou desítky schůzek, které vedly  bo revitalizace veřejných prostran-  nosem, že se právě začalo pláno-
          z vás, abyste se o projektech infor-  k úpravám vznikajících nebo pláno-  ství kolem rybníku Obecňák.  vat zadání další z nich, a to na úze-
          movali a vyjádřili svůj názor.  vaných projektů. Některé projektu-  S regulací území a nastavení prin-  mí kolem budoucího depa Písnice.
           Stavební rozvoj s  sebou opráv-  jí a staví soukromí investoři, někte-  cipů výstavby tak, aby odpovídala   Pokud je něco, co vám v  měst-
          něně přináší otázky a obavy. Nová  ré městská část. Soukromé projek-  principům funkčního města a tvořila  ské části chybí nebo byste si přá-
          výstavba, zvlášť v takovém rozsahu  ty jsou, jak to je patrné i z prvního  dohromady kompaktní celek, velmi  li, budu ráda, pokud mi napíšete na
          jako je plánovaná kolem budoucích  „developerského kina“, především  pomáhají územní studie. Jedná se  e-mail: architekt@praha-libus.cz. Dí-
          stanic metra, může stávající území  stavby pro bydlení. K těm největším  o  koncepční dokument navrhující  ky všem, kteří tak učinili. Jinak se
          často změnit a když se rozvoj neu-  patří bytový dům Libušská, výstavba  prostorové a částečně i funkční roz-  budu těšit na dalším představení
          směrní, nové čtvrti nemusí být pro  bytového domu u ul. Novodvorská  ložení budoucí zástavby, který fun-  soukromých projektů nebo partici-
          stávající ani nové obyvatele příjem-  od developerské skupiny JRD nebo  guje jako podklad pro koordinaci  paci těch veřejných. S přáním pěk-
          né. Naopak, když  se povede  no-  výstavba kolem sídliště Písnice spo-  výstavby jednotlivých domů. Územ-  ných prázdnin a letních dní,
          vé záměry upravit tak, aby správ-  lečnosti CIB. S rozvojem ale nezahá-  ní studie nejsou závazné, jako např.
          ně reagovali na současnou struktu-  lí ani městská část. Na rozdíl od sou-  územní nebo regulační plán, fungu-  Eliška Málková, architektka MČ
          ru místa, aby vyhovovali vám, sou-  kromých investorů staví především  jí ale jako podklad pro rozhodování   Foto: Petr Vilgus

          Nová spojka zklidní starou Písnici



           Rádi bychom naše občany in-  běhu prací a vypořádává požadavky   Obchvat Písnice bude stavebně  nádrže Rezerva na Kunratické spoj-
           formovali o tom, že se podařilo   účastníků. Je třeba říct, že projekt ob-  připraven na to, aby na něj mohla  ce po východní hranici tržnice a ná-
           rozpohybovat dlouho spící pro-  chvatu Písnice vychází ze studií a po-  navázat obdobná obchvatová ko-  sledně k Dobronické. Výhledově je
           jekt obchvatu Písnice. Obchvat   sudku starých 15 let, územní rozhod-  munikace Libuše. Z projektu naopak  v  plánu protažení obchvatu až na
           odvede tranzitní dopravu ze   nutí již také není včerejší. Za tu dobu  vypadla autobusová točna na jižním  Vídeňskou,  nicméně  tato  část  ob-
           staré Písnice do nové trasy, kte-  došlo k významným změnám v zámě-  křížení obchvatu s Libušskou, proto-  chvatu je ještě ve stádiu plánování.
           rá povede po východní hranici   rech, které má magistrát v okolí ob-  že s ohledem na nedaleký terminál  Východní obchvat Libuše byl dlou-
           naší městské části. Auta se na   chvatu. Předně sem byla umístěna  Depo Písnice ROPID nepředpoklá-  há léta odsouván kvůli nevyjasně-
           jihu odpojí od Libušské v blíz-  konečná metra Depo Písnice s pře-  dá, že by potřeboval končit někte-  ným vlastnickým poměrům. Výsled-
           kosti křižovatky s ulicí K Vrtilce,   stupním terminálem, dále na východ  rou z linek v těchto místech. V další  kem jsou každodenní zácpy na Li-
           budou pokračovat východním   od dnešní zástavby Písnice umísťuje  fázi jednání budeme trvat mj. na roz-  bušské, které zhoršují ovzduší v na-
           směrem, poté se trasa obchva-  metropolitní územní plán plochy pro  sáhlé výsadbě stromů podél nových  ší městské části a způsobují, že se
           tu ohne na sever a zaústí do   výstavbu rodinných domů.   silnic, na bezbariérovosti chodníků  na naší hlavní ulici necítíme bezpeč-
           Kunratické spojky u nádrže Re-  Původní představa projektan-  a přechodů, stejně jako na použití ti-  ně.  Změnu  v  přístupu  magistrátu
           zerva. Na obou koncích obchva-  ta pracovala s  obchvatem jako se  chého asfaltu. Samostatnou kapito-  přinesla až naše argumentace, že
           tu je navržena okružní křižovat-  silnicí mimo zástavbu, kde se ne-  lu bude tvořit změna způsobu prá-  je třeba zajistit náhradní průjezd pro
           ka, dva až tři kruhové objezdy   předpokládá, že by se objevovali  ce s dešťovými vodami, kterou bu-  vozidla po dobu výstavby zastávky
           budou i na samotném obchva-  chodci. Zástavba v okolí a nedale-  de třeba aktualizovat podle součas-  metra D na nároží Libušské a V Lu-
           tu. Půjde o dvouproudou silnici   ká zastávka metra naopak vytvoři-  ných trendů. To znamená, že voda  žích. Magistrát pochopil, že bez Li-
           s návrhovou rychlostí 50 km/h.   ly potřebu pro vznik chodníků, cyk-  nebude odváděna z území pryč, ale  bušské spojky se doprava mezi ji-
                                    lostezek, přechodů a přejezdů. Sa-  bude zde v maximální možné míře  hem a severem naší městské části
           Magistrát  vysoutěžil  projektan-  mostatnou kapitolu tvoří zastávky  zasakována. Významnou roli bude  na dlouhé měsíce prakticky zastaví.
          ta, který zahájil rychlou přípravu žá-  autobusu, které vzniknou na úrovni  hrát ochrana před hlukem a rušivým   Písnická a  Libušská spojka odve-
          dosti o  stavební povolení. Pokud  ulic Švihovská, Klenovická a na kří-  světlem. I v těchto otázkách bude-  dou tisíce aut ze zastavěného území
          vše klapne podle plánu, povoleno  žení s Kunratickou spojkou. Zastáv-  me stát na straně našich občanů.  do míst, která jsou pro jejich pohyb
          by mohlo být do konce roku. Ná-  ky se podařilo vyjednat díky rych-  Vedení radnice intenzivně vyjed-  vhodnější. Máme radost, že se projekt
          sledně dojde k vysoutěžení staveb-  lé reakci naší radnice v koordinaci  nává s magistrátem o tom, aby se  daří měnit s  ohledem na současné
          ní firmy, která by se mohla pustit do  s organizací ROPID. Během několi-  rozjela horká fáze přípravy další ob-  trendy a potřeby. Cílem je všeobecná
          díla zhruba za rok.       ka jednání se podařilo proměnit pů-  chvatové komunikace, konkrétně  spokojenost jak našich občanů, tak
           Zaměstnanci úřadu a politická re-  vodně plánovanou extravilánovou  Libušské spojky. Ta přesune tranzit-  i těch, kteří přejíždějí přes naše území.
          prezentace MČ Praha-Libuš jsou pra-  silnici s příkopy na mnohem příjem-  ní dopravu a také náklaďáky směřu-
          videlně zváni na tzv. výrobní výbory,  nější městskou ulici s  vybavením,  jící do tržnice SAPA na novou silnici,   Petr Vilgus, vedoucí odboru
          na kterých projektant informuje o prů-  na které jsme v Praze zvyklí.   která povede severním směrem od   dopravy a životního prostředí


                                                                                                    U nás | 7+8/2023 | 5
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10