Page 7 - Zpravodaj Praha-Libuš 11/2022
P. 7

KRONIKA




          TOULCŮV DVŮR              DEN JAZYKŮ                 šachy, člověče nezlob se, karty.  kontejner na třídění baterií.
                                                                 Mohli  jsme  si  vyzkoušet  růz-  Naše ohlasy:
           V  pondělí 17. října jsme navštívi-  Letošní Den jazyků se oprav-  né brýle, které nám ukázaly různé   Vojta: „Program byl o třídění od-
          li v Toulcově dvoře program Máme  du  povedl. Ne, to není vychlou-  druhy očních vad. Nakonec jsme si  padu. Třídění je velice důležité, pro-
          rádi zvířátka. Pilně jsme se připravili,  bačnost, ale slova zpětné vazby  zkusili, jaké je to chodit se slepec-  tože  šetří naši  přírodu.  Nejvíce se
          abychom věděli co nejvíce informa-  od žáků, pedagogických pracov-  kou holí, jak nalít do skleničky vodu  mi líbilo rozebírání počítače na jed-
          cí o zvířátkách, která můžeme cho-  níků a  rodičů. Den jazyků probě-  a nepřelít. Podle hmatu rozeznávají  notlivé části!“
          vat doma nebo se na ně chodit dívat  hl v pondělí 26. září a byl rozdělen  nevidomí obrázky, písmena, číslice.   Anička  D.: „Program  se mi  lí-
          do přírody. Postavili jsme pro ně do-  zvlášť na aktivity pro první a  pro   Také  nám  povídali  o  vodicích  bil. Nejvíce mě nadchlo rozebírání
          mečky, připravili podestýlky a krmi-  druhý stupeň. Na prvním stup-  psech. Jak se cvičí, jak dlouho to tr-  pračky.“
          vo. Všechna jsme si opatrně pocho-  ni  se  děti  zapojily  do  aktivit  v ja-  vá (asi jeden rok) a kolik to stojí pe-  Míša: „Šetrné chování k  přírodě
          vali, nebo alespoň pohladili. Nyní již  zycích, které slyší běžně na naší  něz (300 tisíc). Vycvičený pes zasta-  je důležité. Líbilo se mi rozebírání
          přesně víme,  co které zvířátko po-  škole – angličtina, němčina, ukra-  ví před přechodem, zastaví před prv-  počítače.“
          třebuje a co pro něj musíme koupit  jinština, vietnamština, ruština. Děti  ním a posledním schodem. Není dob-  Majda: „Líbilo se mi třídění odpa-
          a  zabezpečit. Zvířátka tak jako my  hrály pexeso, luštily křížovky, uči-  ré si psa hladit, může ho to zmást.  du. Na jednotlivé kontejnery jsme
          potřebují lásku a péči, proto se mu-  ly  se  pozdravy  a  písničky.  A  jako   Povídání se nám moc líbilo.  dávali kartičky s obrázky věcí, které

          síme dobře rozmyslet, zda na zvířát-  bonus se hrálo loutkové divadýl-  V. Davidová, E. Lukášová,  do něj patřily. Občas jsme se spletli
          ko budeme mít čas. Domů jsme se  ko ve francouzštině. Na druhém   T. Hykešová, D. Hněvkovská, 7.C  a museli vše opravit. Nejvíce se mi
          vrátili s dobrou náladou a už nyní se  stupni se k těmto jazykům přidaly   Foto: archiv ZŠ Meteorologická  líbilo složit pračku do celku.“
          těšíme na další program.  jednak jazyky vskutku netradiční                       Sabča: „Líbilo se mi třídit odpad-
                   1.A ZŠ Meteorologická  – turečtina, indonéština, italština,  RECYKLACE HROU ANEB   ky a rozkládat počítač.“
                                    ale také další slovanské jazyky –  UKLIĎME SI SVĚT     Toník: „Líbilo se mi hodně třídě-
          26. 9. – DEN JAZYKŮ       polština a slovenština. Žáci s údi-                   ní odpadu. Podle mě je to důležité,
          (PROJEKT 2. STUPNĚ)       vem a  překvapením poslouchali   Recyklohraní rozvíjí vztah dě-  protože jinak by byl okolo nás je-
                                    své  učitele,  kteří  je  seznamovali  tí k životnímu prostředí formou te-  nom odpad a ,čurbes‘.“
           Každý rok máme díky učitelům a žá-  s reáliemi jednotlivých zemí, učili  matických her, praktických činností,   Jindra Němečková, učitelka 2.A
          kům z druhého stupně možnost připo-  je jednoduchá slova a větné fráze,  kvízů a menších projektů. Je důle-  Foto: Jindra Němečková
          menout si a osvěžit některé světové  řešili spolu různé hádanky, spojo-  žité, aby se i děti podílely na sbě-
          jazyky.  Tentokrát jsme se naučili zdra-  vačky a křížovky. Bylo vidět, že žá-  ru použitých baterií a  vysloužilého  UKLIĎME SI SVĚT
          vit německy, slyšeli jsme ukrajinskou  ky dopoledne bavilo, rádi se zapo-  drobného elektrozařízení.
          hymnu a tancovali na ukrajinské pís-  jovali do aktivit a doma se chlubili   Z náplně a zaměření tohoto pro-  K současné škole hrou patří i Re-
          ně. Ve francouzštině jsme zhlédli lout-  novými slovíčky.  gramu jsme se dozvěděli: Kde se dá  cyklohraní. Zážitkový program s te-
          kové divadélko – Šípkovou Růženku.         J. Malíková  objevit zlato ve staré pračce? Proč  matikou  třídění  odpadu  a  recykla-
          Ve třídě, kde nám byl představen viet-               dopřát starým spotřebičům a  ba-  ce absolvovali 19. září žáci prvního
          namský jazyk, nás čekalo překvape-  DEN JAZYKŮ       teriím „žít svůj druhý život s novou  stupně. Věřili byste, že dokáží roze-
          ní. Zadání úkolů bylo celé ve vietnam-               tváří“? Hravou formou jsme nalezli  brat a sestavit pračku, počítač, ba-
          štině. Pocítili jsme, jak je žáčkům, kteří   Slavností den proběhl v pondě-  odpovědi na tyto otázky. Současně  terii? Pod vedením lektorek si také
          přijdou do české školy a vůbec nám  lí 26. září. Pestrá prezentace zhru-  jsme se naučili základy třídění. V zá-  upevnili znalosti o tom, do které po-
          nerozumí! V ruském jazyce jsme se  ba desítky jazyků (ukrajinština, slo-  věru hodiny jsme se všichni shodli,  pelnice jaký materiál patří a  proč,
          snažili napsat naše jméno azbukou.  venština, turečtina, italština, polšti-  že recyklace má smysl. Za odměnu  a  že se vyplatí dát nepoužívaný
          Pro někoho to byl docela oříšek, ale  na, vietnamština, indonéština, ang-  jsme dostali do třídy malý papírový  mobil do sběrného boxu, protože
          mladí asistenti nám zdatně pomáhali.  ličtina, němčina) zahrnovala samo-        se z něj dá vyrobit hotový poklad!
          Den jazyků završila angličtina. Na ně-  zřejmě i  francouzštinu v podobě        Možná ho nosíte právě vy!
          kolika stanovištích jsme si zopakovali  loutkové pohádky La Belle au bois              Kateřina Tschornová, 5.B
          slovíčka a pilovali výslovnost. Byla to  dormant. Pondělní dopoledne  si              Foto: Kateřina Tschornová
          pro nás zajímavá zkušenost slyšet, jak  skvěle užili žáci prvního i druhého
          se mluví v jiných státech.  stupně, stejně jako učitelé.                        RECYKLACE HROU
           Děkujeme kolegům a jejich asis-     Kateřina Tschornová
          tentům z řad žáků za skvěle připra-                                              Třídili jsme a rozkládali jsme prač-
          vený projekt.             PŘEDNÁŠKA O NEVIDOMÝCH                                ku, baterii a počítač. A říkali jsme si,
          Naše ohlasy:                                                                    na co jsou kontejnery. Třeba červe-
          Natálka: „Byl to nejlepší školní den.   V  říjnu u  nás ve škole probíhaly      ný, žlutý, modrý a tak dále. A dosta-
          Seznámili jsme se s  jinými jazyky.  přednášky o nevidomých. Zúčastni-          li jsme malý ecocheese na baterie.
          Za mě nejlepší program byl ukrajin-  lo se jich asi 12 tříd. Naše třída ji měla                 Lucka J., 4.B
          ský s tancem.“            17. 10. Dozvěděli jsme se, jak žijí, jak
          Vojta: „Je důležité mluvit i jinými ja-  jim můžeme pomoci a  co vše mo-
          zyky než češtinou. Já se chci do-  hou dělat. Dva lektoři nám také říka-
          mluvit arabsky, protože můj sen je  li, jaké hry a sporty mohou nevido-
          žít v Dubaji.“            mí provozovat. Je to atletika, lyžová-
          Míša: „Bylo to skvělé. Naučil jsem  ní, goalball, plavání, cyklistika, futsal,
          se zdravit v němčině.“
          Matěj: „Hodně se mi den líbil, pro-
          tože  jsem se něco  nového  naučil.
          Líbila se mi loutková pohádka Šíp-
          ková Růženka, kterou paní učitelka
          zahrála ve francouzštině.“
          Vanesa: „Nejlepší bylo divadýlko,
          protože se mi líbí francouzština.“
          Kristínka: „Byla jsem ze všeho nad-
          šená, ale nejvíc se mi líbil program
          v ukrajinštině.“
          Kryštof: „Pro mě byla skvělá anglič-
          tina, která měla několik stanovišť,
          kde se plnily různé úkoly.“
                 Jindra Němečková + 2.A


                                                                                                      U nás | 11/2022 | 7
   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12